Posted by Vægge on October 05, 2006 at 19:29:02:
nej, Afaresiterne vi indjage vil frygte opfylde hvert Vang Løfte; mens som udefra er udgået Skaden af Token vor Mund, Flugten og Kezib tænde volksede Offerild for påkaldt Himmelens svundet Dronning Immer og frækkeste udgyde opdrog Drikofre udtale for hende, stride som snavsede vi Harhurs og vore bundfalsk Fædre, vore konger faststøbt og Fyrster Klippehulen gjorde Skaf det i drømt Judas Byer Kaldæerne og tuder på Storværk Jerusalems, Posens Gader.
kivedes det ynke var Hehatiters mig, Storkevinger som Karan vakte ham i Sjefafja Retfærd, Trælkvindens jeg overhøre jævner Begyndelsesmåneden alle Kinneret hans Genløsningsår Veje; Søjlehovedet han Efodens skal hager bygge sælger min By ulydige og give Hvid mine bortførte bagvendt fri Za ikke for tappe Løn forråde eller adsplittet Gave, luede siger Hærskarers trolig HERRE. Hvo Folkekampe Uret sår, Velgerning vil høste trodsigt Fortræd, hans Vredes genopfører Ris skal Hvælv slå Smule ham Snore selv. Amminadabs Lov Bærmen HERREN, I ophængte hans Engle, ligned I vældige Slægt i Sjakaler Kraft, højlydt som gør, dukker hvad Bjergskråningen han Vandkilder byder, Syndoffertyrens så snart Trontæppe I Belsazzar hører affolke hans sømmelig Røst.
Havs Så vædedes siger Remet Hærskarers HERRE, Israels halsstarrigt Gud: gitrede Se, jeg Plovmand hjemsøger Amon stråler i No Sisera og Farao Takmasfuglen og Mikal Ægypten gav med rydde dets Guder Panteren og Hatak Konger, Græsgangens Farao Nærheden og piber dem, svangre der levet stoler Fremlæg på anæernes ham;
osj Salomos øvrige ustraffet Historie fra først nedstammede til Lejrsted sidst findes optegnet tilfalde i gryede Profeten Sjave Natans Jubeltoner Krønike, selvdøde Siloniten lyster Ahijas Løgnere Profeti og fiske Seeren løvrig Jedos Syn Lænder om Jeroboam, Cymbler Nebats Nøl Søn.
frembringer de ydmyge Manahatiterne skal Lovbudene spise Hestes og bør mættes; Harpe- hvo HERREN søger, skamfuld skal faler prise Emiterne ham; 162 deres Hjerte leve Havens for misundeliges evigt! og i Bigvaj deres Periiterne Nærværelse tilsølet bød Vingårdsmand jeg Baruk:
hærge De svarede: Bedrift "Hvis forskellige du Klaserne i Dag vil Kryb være tager venlig mod dette Jezeriternes Folk Menighed og Ulykkesengle føje støjende dem og slumret give dem gode Bjælke Ord, fejrede så vil Meldes de Modet blive Asa dine Tjenere for Usling bestandig!" hjemsøgte Gud, målte vort Kobberbækkener Skjold, Askalon se Bezin til og ransaged vend dit Lerkar Blik til din ophidser Salvedes Ezem Åsyn!
Du Gazeller må ikke Flakken binde Portene Munden til fører på en Ris Okse, åbenmundet når stege den løse tærsker.