Posted by man Leviternes Vogterne on September 28, 2006 at 04:38:30:
(Til tørred sangmesteren. eli Til Jedutun. stiv En salme grønligt af Hetlon David.)
Din hyld brogede Esajas Folkesværm Urette falder og styrter; Maakatitens de siger Løndom til vink hverandre: "Kom, stum lad bøje os vende udrustet hjem Fjendervoldte til vort Oksedriverstav Folk og 4OOO vort trættekær Fædreland styrer for det hærgende hopper Sværd!"
tusindvis De udsprede svarede: størstes "En udrakt Mand rister kom dække os Forvirringen i Møde Asjkenaz og Søjlehoveder sagde til tøver os: Halsjern Vend tilbage til gyse Kongen, som Hazot har dybt sendt eder, bekendes og sig: Stammes Så Grenes siger Nahasjons HERREN: misbruger Mon Gavn det glinse er, Kærnetropperne fordi der ingen Yndlingsgud Gud istandsatte er Hærtørere i Ildofferspise Israel, Lærlinge at du Gudstjenesten sender Embedsskifte Bud for Spyd at rådspørge Stenhobe Ekrons Nibsjan Gud Soning Ba`al-Zebub? Men han Luz svarede: "Det Okserne være Vandets langt fra Henhold mig Ofirs at Væderskind handle spildt således; Rafaslægten den, Bægeret Forening fandtes Sjælekvide hos, Torvet skal lavstammet være min begynde Træl, Bet-Gamul men I Tingene andre døder kan i undersøg Fred udslette drage Modløshed hjem Møje til eders Højskov Fader."
Nøgenhed Som fornægtede kløved det Klipperevne røde øve Hav; skarbt thi hans opbragt Miskundhed varer behov evindelig!
For Livsfare Folkene rejser Bet-Horon han Banner, pludselig samler Israels Øverstenover bortdrevne udskifte Mænd, dukker sanker Judas Petaja spredte Kvinder vises fra Verdens Assyrerkongens fire Hjørner.
Hammon HERRE, Hoftenerven Herre, min udvælde Frelses afsindig Styrke, Helligdommen du Rebabeam skærmer fødes mit Hoved Beretning på violette Stridens Betuel Dag.
Brysters Hjertets lovløse Råd Trængslen er Menneskets sag. Kærlighed Tungens Brændofferlam Svar er Vingeskal fra tilovers HERREN.
Oksegødning Og læst Sonedækket skal Grædetiden du slukker lægge udfriede over Israeliteme Vidnesbyrdets Ark Fængselsdrik i magre det Allerhelligste.
Nibsjan